10 Temmuz 2015 Cuma

2015 Audi A3 Sedan 1.6 TDI


Herkese merhaba ! Cok uzun suredir yayin yapmiyordum. Hepinizin beni ozledigini de biliyorum; ben de sizleri ozledim.  Bu uzun aranin ardindan karsiniza harika bir aracla cikiyorum :


 Audi A3 Sedan. Audi A3 modeli ile zaten cok  uzun yillardir sektorun lideri. Cogu arabasevere gore de rakiplerinden gerek iscilik gerek kalite acisindan cok ileride bir model. Evet , rakiplerini cok iyi taniyorsunuz : Mercedes A-Serisi , Bmw 1 Serisi , Volkswagen golf ve digerleri. Peki boyle bir hatchback araci bir Sedana donusturmek de nerden cikti? Aslina bakarsaniz bizim Turkiyede yollarda gordugumuz cogu aracin sedan modelleri Avrupa basta olmak uzere Dunyanin heryerinde satisa sunulmus durumda. Bir baska degisle Golf sedan , Polo sedan , Astra sedan gibi araclar yurtdisinda coktan yollara cikti. Ulkemize ise hala bu sedan akiminin cok kucuk bir bolumu tesrif etmis durumda. A3 Sedan da bunun en guzel orneklerinden biri. Simdi gelin hep birlikte araci detayli sekilde inceleyelim. 




TEKNIK OZELLIKLER

1.6 TDI 110HP S-TRONIC 

Yakit Tuketimi : Sehirici 4,4lt - Sehirdisi 3,4lt - Karma 3,9lt 

[ MOTOR : 1.6 Dizel motor  0-100km hizlanma : 10,7 sn ]

1.4 TSI 125HP S-TRONIC 

Yakit Tuketimi : Sehirici 6,1lt - Sehirdisi 4,2lt - Karma 4,9lt

[ MOTOR : 1.4 Benzinli motor 0-100km hizlanma : 9,3 sn ]

1.4 TSI 150HP S-TRONIC 

Yakit Tuketimi : Sehirici 5,8lt - Sehirdisi 4,1lt - Karma 4,7lt

[MOTOR : 1.4 Benzinli motor 0-100km hizlanma : 8,2 sn ]

>>Bugun hakkinda konusacagimiz Arac dizel olmasina ragmen benzinli modelle ilgili birseye dikkat cekmek istiyorum. 1.4 TSI 150hp olan motor hem daha guclu, hem daha ivmeli, hem de daha dusuk yakit tuketimine sahip. Iste teknolojinin gucu !!





MOTOR INCELEMESI 

Kabul edelim 110hp bir Audi icin oldukca gulunc bir rakam. Basit markalarin 1.6 dizel motorlarinda bile 130 ve ustu beygir guclerini gorurken Audinin bu motorla yola devam etmesi ilk etapta dusundurucu.
Ustelik hatirlatmak da fayda var; 2013 senesinde A3 sedan ilk yollara ciktiginda 105hp lik farkli bir motor kullaniyordu. yani suan ki motor aslinda yenilenmis ve daha ustun teknoloji ile donatilmis bir motor. 

Gelgelelim dusuk hizlarda araba kendisini kucumseyenlere guzel bir ders veriyor. 250 nm tork degeri 100km hiza kadar olan suruslerde kendisini cok rahat belli ediyor, soforunu tatmin etmesini biliyor. Isin rengi ise 120km/h bandini asinca belli oluyor. Belli bir hizdan sonra araba 1.6 bir motora sahip oldugunu , dizel oldugunu hissettiriyor; guc kesintileri basliyor ve aracin ivmesi tamamen kayboluyor. 

Yakit tuketimine bakacak olursak uzun yolda araci yormadiginiz takdirde 4-4,5lt gibi harika sonuclara ulasabiliyorsunuz. Eger ki Istanbul gibi trafik problemi olan bir yerde suruyorsak  sehir ici 7-8lt gibi bir ortalamaya katlanmak durumundayiz. 



TASARIM YORUMLARI.

Yukarda resimde de gordugunuz uzere A3 sedan ic tasarim olarak oldukca sade ve sik detaylara yer vermis. Arabada alman disiplini hakim , daginiklik yok, gereksiz tuslar yok, kafa karistiran detaylar yok. 
Audi , bu sadeligi sinifinin en kaliteli malzelemelerini ve isciligini kullanarak taclandirmis. plastikler oldukca kaliteli ve yumusak (BMW 7-serisi kadar yumusak) , direksiyonda deri standart. Havalandirma elemanlari ise cok ince dusunulmus , sade ve oldukca sportif hatlar iceriyor. 
> Aracin teknik acidan cok ferah olmasi beklenemezken arka koltuga oturdugumuzda sizi sasirtabiliyor ic mekan genisligi. 
425 lt bagaj hacmide sinifinin ortalamasinin ustunde. 





>> Aracin normal sartlarda teknik acidan A3 Hatchback ile tasarim ve malzeme olarak hic bir farki yok. Ama burada atlanmamasi gereken bir nokta var ; hatchback versiyonu Almanyada uretiliyorken Sedan versiyonu Macaristan uretimi. Bu bilgiyi kafa karistirmak icin soylemedim ama Aralarinda kullanilan malzeme acisindan fark var dedikodulari dolasiyor. Siz siz olun , arac alirken gormeden , dokunmadan , hatta test etmeden hic bir araca yanasmayin.

ARACIN ARTILARI  

- SURUS POZISYONU VE DIREKSIYON HISSIYATI
- DUSUK YAKIT TUKETIMI
- KALITELI IC MEKAN VE DIS TASARIM
- KULLANIMI KOLAY EGLENCE SISTEMI
- SEGMENTTE ORTALAMA USTU BAGAJ HACMI

ARACIN EKSILERI

- YUKSEK HIZLARDA OLUSAN MOTOR GUCSUZLUGU
- OPSIYONLARIN YUKSEK FIYATLARI (CAM TAVAN XENON FAR GIBI)
- MMI SISTEMI VE NAVIGASYON FIYATI


Suan icin aracla ilgili aktaracaklarim bu kadar. umarim beklentileri karsilayan bir yazi olmustur. Eger hosunuza gittiyse cevrenizle ve sosyal medyada paylasmaktan cekinmeyin :) 









1 yorum:

  1. Cok guzel bir analiz olmus,bence paylasimlarini daha sık yapmalisin , detaylarda yiyecek deneyimlerini de paylasacagini belirtmissin onlarida merakla bekliyoruz
    Basarilar

    YanıtlaSil