22 Kasım 2014 Cumartesi

Maserati Ghibli 2014

İlk yayınımda sizlere maserati ghibli hakkında teknik bilgiler ve kişisel görüşlerimi belirteceğim.
Maserati eski efsanesi ghibli modelini 2014 yılı itibariyle mükemmel bir teknoloji ve harika tasarımla yeniden üretime geçirdi. Model bandını genişletmek ve premium araç sektöründeki payını artırmak isteyen maserati yöneticileri ilk etapta yeni ghibli ile çok iyi iş çıkarmışa benziyorlar. Ayrıca Maserati tarihinin ilk dizel motorunu Ferrari ortaklığıyla üretmesi ve 165.000€ gibi diğer modellere nazaran daha uygun bir fiyat listesi sunması da Maseratinin elini güçlendiren etmenlerden.
Türkiyede sunulan motorlar : v6 3.0 turbo dizel 275hp.    V6 3.0 benzinli
Maserati ürettiği ilk dizel motorda 3litre turbo dizel motor kullanmış ve 600nm torkun da yardımıyla 275 hp gibi ciddi bir güç elde etmeyi başarmış. (Benzinli motora yoğunlaşmıyorum nitekim türkiye pazarını ilgilendiren motor dizel motor) bu yüksek beygir dizel olmasına rağmen ghiblinin 0-100km sadece 6,3 saniyede çıkmasını sağlıyor. Üstelik bu performansı 6lt/100km fabrika verisi test tüketimiyle de taçlandırıyor. Bu 3.0 dizel motoru Maserati quattroporte'd de de görmel mümkün. 
İÇ TASARIM 
İç tasarımda ilk dikkat çeken inanılmaz sade ama şık duran ön konsol. Ne bir fazla tuş var, ne de karmaşık kontrol düğmeleri. İç mekana tamamem basüt premium tasarımı hakim. 
Orta konsolda plastiğe yer verilmemiş, tamamen deri kaplama ve parlak ahşap kullanılmış. Bu tasarımı maserati logolu bir saatle taçlandırmışlar. 
Araç her nekadar sportif görünümlü ve güçlü motorlu olsa da aslında 5-door denilen sedan segmentinde. Bu segmentte araca talebi düşürecek en büyük etmen hiç kuşkusuz sıkışık arka mekan.
Aracın bana göre artıları:
Süper tasarım
Maserati kalitesi
İyi yakıt tüketimi
İyi hızlanma süreleri

Aracın bana göre eksileri:
Yüksek başlangıç fiyatı
Aracın çok alçak olması
Servis sıkıntısı
Alçak tavan
Zayıf arka koltuk alanı











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder